The meaning of love

K ärlek. Älskade tjejer. Älskade coaches. Kärleken till er är starkare än någonsin, kärleken till er är oövervinnerlig och kärleken till det vi skapar är oförklarlig. Det finns ingenting med oss jag inte tycker är fantastiskt.

Ö rnar. Örnen är en rovfågel som generellt står för frihet, styrka och seger. Varenda en av googles svar på vad en örn står för stämmer in på er, älskade laget. 


Rovdjur beskrivs som: "rent ekologiskt (eller en predator som det också kallas) ett djur som skaffar sig föda genom att under sin livstid döda och äta upp ett flertal individer av andra djurarter." Det är det här vi gör. Vi äter andra djurarter. Vi härskar. Vi fångar uppmärksamhet och vi leker med vårt byte, långsamt och smärtsamt. Tills vårt byte ligger i våra händer. Det utbytet är inte andra djur. Det är känslan av fullkomlighet. Känslan som gör oss mäktigast i världen. Den känslan som vi har förtjänat, efter blod, svett, smärta och tårar. Det är den kämpeglöden som gör oss till rovdjur.

Frihet. Ni ger mig något ingen annan kan ge mig. En känsla av frihet. I träningshallen kan jag vara precis den jag vill. Jag har tillåtelse att vara på dåligt humör (även om det sker sällan med er) och jag har tillåtelse att ha en dålig dag eller en sån där dag då jag kan åstadkomma allt. Med er, mina själsfränder, kan jag uttala mig om mina innersta tankar, ventilera och dansa mig till ett bättre humör. Utan att skämmas. Det är den frihet ni ger mig.

Styrka. Den styrkan jag ser hos alla er. Alla er 20+1+2 som delar minst åtta timmar i veckan med mig, och som hela tiden jobbar för ett bättre resultat och aldrig ger upp. Den styrkan får mig att gråta. Det handlar inte alltid bara om fysisk styrka, vilken vi besitter maximal dos av, utan även om psykisk styrka. Det är där vår styrka ligger. Vår styrka ligger i vår psykiska styrka. Det vi ställer oss in på, det gör vi. All vår kraft sitter i psyket, och så länge vi vet att vi kämpar för samma sak och kämpar för ett fulländat resultat så vet vi var vi har varandra. I mitt psyke känner jag er alla. Därför är jag extra stark med er.


Seger. Medaljerna vi har går inte att räkna på två händer. Men det är inte längre det det handlar om. Vi söker något medaljer inte kan ge oss. Vi söker den känslan som vi vann på DM och SM. Vi söker den där lyckokänslan, som vi inte delar med någon annan än oss själva, efter att ha satt ett program på bästa sätt, för att sedan inte bry sig ett dugg om placering. Det är det den här sporten handlar om. Det är det ni har fått mig att inse i år. Det handlar inte om vinst eller förlust. Det handlar om att vara tillfreds och överväldigad av sin egen insats. Vilken fantastiskt känsla.

T alang. Nu syftar jag inte på tv-programmet, som vi för övrigt gjorde för inte så länge sedan, utan mer på den talang vi besitter. Need I say more? Det finns ingen i vårt lag som inte tillför något till laget med någon slags individuell talang. Om det så är på att vara sido-bas, voltare, peppare eller dansare, så har vi alla det. Ni borde alla ha vunnit talang 2010. För ni har alla talanger, som tillsammans skapar det vi är idag. Ett omtalat och respekterat vinnarlag inom cheerleading.

T acksamhet. Den här tacksamheten går till er. Otroliga coaches. 2 eldsjälar som lyckas inspirera, hålla koll på och älska 21 tjejer som gör allt för den här sporten. Lotta. Karolina. Eagles hade inte varit de vi är om det inte var för er. En klyscha jag vet, men än mindre sant. Vi står i evig tacksamhet för att ni har gjort oss till de mästare vi är idag, inte bara inom cheerleading, utan som individer. Av er har jag inte bara fått lära mig kärlek till sporten och till mina 20 medhjälpare, utan även respekt för allt vad passion heter, är och borde vara. Tillit till inte bara mina vänner som hela tiden håller mig uppe och ser till att jag inte skadar mig, utan även tillit till andra människor i min omgivning. Uppskattning. Och då inte bara uppskattning till det som pågår i vår träningslokal utan även uppskattning för andra saker i mitt liv, såsom vänner, familj, utbildning och framgång. Tacksamheten till er är stor. Ni har gjort mig till en bättre människa och jag önskar att jag en dag kan ge någon det ni har gett mig. En livsförändring.

A uktoritet innebär att ingiva respekt, eller någon med legitim makt. Eagles. Det laget som har stor respekt som senior a-lag inom inte bara Sverige, utan Norden och världen. Vi är ett lag man kommer ihåg. Vi är ett lag man känner igen. Vi är ett lag man inte glömmer, och sist men inte minst, är vi det lag man önskar att man gick i. Vi åstadkommer mirakel. Och det har vi visat världen, även om vi inte fick visa världen det i år så vet de om oss. Vi går ingen förbi. Vi är här. Vi syns. Vi hörs. Vi gör saker ingen annan gör. Eagles har, och har alltid haft, en enorm makt inom Sveriges cheerleading. Vi skapade cheerleadingen som den är nu. Det är vi. Förstår ni det? Det är vi som skapar historia.

Nu köttar vi. EM nästa helg. TACK GLOBEN.

Kommentarer
Postat av: Sara

Amen! <3

2010-06-29 @ 23:30:37
URL: http://mirasass.blogg.se/
Postat av: Lina

<3!

2010-06-30 @ 00:16:12
URL: http://metrobloggen.se/linab
Postat av: Sudd

<3

2010-06-30 @ 10:20:18
Postat av: Sudd

Vad har hänt med bloggen? Lite svårt att läsa texten sedan kommer det upp att melissa har lösenordskydd på sin blogg.

2010-06-30 @ 10:21:35
Postat av: Flisan

<3

2010-06-30 @ 12:05:54
Postat av: Madde

<3

2010-06-30 @ 13:24:16
Postat av: Coach K

Fina Therese. Fina ni. Ni är mitt livs stolthet. <3



(Jag ogillar starkt bloggens utseende dock.)

2010-07-01 @ 08:48:15
Postat av: Lina

Vaddå? Bloggen ser väl ut som vanligt?!

2010-07-02 @ 00:20:06
Postat av: Elisa, kassör

Therese, du är en filosof! Är det inte en lärare du skulle bli? Du har så rätt du skriver, tänker på mina döttrar och hur mycket den här sporten har gett dom. Trevlig fortsättning på sommaren till dig. /Elisa

2010-07-02 @ 10:17:42
Postat av: Coach L

Tycker om er alla så mycket, ni skulle bara veta...

Och Tess, de orden kommer jag leva länge på. Tack fina du!

2010-07-02 @ 12:00:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0