Fråga Coach K!

Okej cheer-people där ute. Dags att fråga allt ni vill veta om Eagles. Jag vet att många av er sitter på frågor och funderingar där ute, jag får många mejl med frågor så varför inte sammanställa allt? Kanske rör de laget, kanske tryouts, kanske VM-resan, kanske våra koreografer, kanske vår musik, kanske rör de nästa säsong - eller denna -, kanske har ni hört rykten som vi kan dementera eller verifiera här och nu. Kanske undrar ni hur en träning går till, vad för antagningskrav vi har eller om vi har rosett-tvång på träningen?

Ingen fråga är för dum för att ställas. Here's your shot.

Kommentarer
Postat av: Mickis

2012-05-24 @ 20:49:33
URL: http://miickis.blogg.se/
Postat av: Mickis

Hur går en träning med Eagles till och vad för antagningskrav har ni?

2012-05-24 @ 20:50:33
Postat av: Anonym

Hej! Jag börjar trean på gymnasiet nästa år och funderar om jag ska göra mitt slutprojekt lite cheerrelaterat. Skulle det eventuellt vara möjligt att man får komma och hälsa på er en vecka (kanske innan DM eller något) och kollar hur ni tränar och sånt :) Det är inte säkert att jag kommer att ha något sånt som projekt men tänkte att eftersom man kunde fråga saker nu så passar jag på! :)

2012-05-24 @ 22:41:49
Postat av: Anonym

Hej! Jag kan inte bestämma mig om jag vill söka till dragons eller eagles tills nästa år. därför undrar jag om man kan söka till båda eller om ni inte tar in en som redan har sökt till dragons?

2012-05-24 @ 22:59:30
Postat av: Anonym

Hur är det med favorisering i laget? Av dom olika medlemmarna, det verkar starkt som att det finns det just i erat lag? Alla lika värda?

2012-05-25 @ 19:25:07
Postat av: Malin Sjöblom

Vad för antagningskrav har ni? :)

2012-05-25 @ 20:32:24
Postat av: Sara Persson

vilken rolig idé! Har massor av frågor!

1, Om du kunde ändra någon regel inom cheer i Sverige, vad skulle det vara?

2, Vad har ni för kontakt i föreningen? tränar ni tillsammans med de andra PCD lagen osv ibland?

3, Jag är väldigt rädd för gymnastik efter en skada för flera år sedan, vad är ditt bästa tips för att övervinna gymnastikrädsla?

4, varifrån hämtar ni inspiration?

5, hur hanterar ni skitsnack/ ev. påfrestningar och bråk i laget?



Sen vill jag också passa på att gratulera till Sm guldet! det var ni värda, och jag hoppas att se fortsatta top-notch program från er i framtiden! // Sara

2012-05-26 @ 09:04:15
Postat av: Matilda

1. Vad är det bästa med att vara tränare?

2. Vilket är det bästa minnet, under hela din tid som tränare, som du har med eagles?

2012-05-26 @ 16:15:13
Postat av: Anonym

Hur mycket "drar du lasset"? Som tränare? Det måste vara rätt tungt att träna 30 tjejer helt själv. Har ni Captains i laget eller är det du som passar i all gympa och coachar samtidigt? Hur går logistiken ihop alltså.

2012-05-26 @ 22:05:40
Postat av: Anonym

vem anser du är den största glädjespridaren i eagles?:)

2012-05-28 @ 22:32:54
Postat av: Malin Sjöblom

1. Vad tycker du är roligast att träna med eagles, dans, hopp, styrka och kondition, gymnastik, bygg?

2. Är alla lika aktiva på träningarna eller är det så att vissa slöar och inte gör något?

3. Hur hårt tränar ni? På vårterminen och höstterminen?

4. Vad gör ni för att få ihop pengar till laget osv?

2012-05-31 @ 19:35:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0