Svar forts.


Vad baserar du det på? Som utomstående har jag svårt att se hur någon kan "se" favorisering. Jag är helt emot det. Men självklart har man olika relation till folk i laget. Vissa har jag coachat i 15 år, vissa i 1. Alla har självklart lika värde dock, och ju mer hårt arbetande du är som cheerleader, och ju mer team player du är, desto mer respekt vinner du hos mig.



Se mitt svar på första frågan i inlägget under! :)



1. Oj, vilken svår fråga! Jag sitter ju med i TK så jag arbetar ju med regler året runt. Och alla har ju möjlighet att påverka reglerna varje år, så det är inget som gäller enbart oss i TK. Jag ser fram emot när Sverige går över till Levels-regler, de som nu finns på EM och VM.
2. Eagles tränar en träning i veckan ihop med Cougars och de flesta av våra andra lag delar träningstid med varandra. Cats, Hawks och Stingrays tränar ju även innan Eagles flera dagar, så då hinner vi ses.
3. Åh, hade jag vetat svaret på detta hade jag kunnat flytta berg! Jag kommer ofta i kontakt med folk som är rädda för volter (och/eller stunts) och jag kan inte lösa problemet. Folks rädsla bottnar i olika saker och mitt enda råd är att "börja från början". Ta det lugnt, kör med pass och låt det komma. Men våga utmana dig själv - körde du flickis själv, innan skadan, bör du kunna ta dig till steget "under" ganska snabbt - dvs med en pass. Och körde du flickis med en pass - kör med två ett tag innan du är bekväm.
4. Överallt. Främst USA men också i Norge och Finland, olika länder har olika styrkor. Att ha koreograficamp med amerikaner varje höst är ju den bästa boosten man kan få!
5. Är det några som har delade meningar så snackar jag med dem. Så enkelt är det. Jag brukar dock göra ganska klart för folk att skitsnack inte hör hemma i ett seniorlag, snudd på alla är ändå vuxna människor.

Och tack snälla för gratulationerna! :)

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Åh, hoppas att man fortfarande kan ställa frågor! Jag undrar hur man kan intressera folk till att börja cheerleading? Vi behöver verkligen nytt folk till vår förening! Har du några tips? :)

2012-06-03 @ 13:19:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0