Några svar!



En träning, under tävlingssäsongen, går oftast till så att vi börjar med att värma upp genom att "jogga" igenom programmet några gånger. Sen kör vi ibland vår "kondis-gymnastikuppvärmning" (som är lite svår att förklara här) eller så värmer vi upp volterna så som de ser ut i programmet. Sen gör vi hoppsekvensen. Sen värmer vi upp bygg för bygg och sen kör vi allt och hela programmet några gånger.

Detta är i sluttampen innan tävling. På träningar tidigare än så kanske vi bryter ned och fokuserar på vissa delar.

Antagningskrav är: Att du gått på cheerleading innan. Gymnastik är ett plus. Men fler krav än så har jag inte. Att tillsätta alla platser är som att lägga ett pussel. Jag behöver bitar som funkar med varandra.



Hej! Ett cheerrelaterat slutprojekt låter väl hur kul som helst? Och det går säkert att ordna att du kommer och kollar på några träningar!



Långa versionen på svar: Det är klart vi inte säger nej till någon bara för att den personen har sökt till Dragons (eller något annat lag) också. Jag förstår om man vill "gardera sig" och öka sina chanser så mycket som möjligt genom att tryouta till flera lag. Däremot är det viktigt för mig att de som söker till Eagles verkligen vill gå i Eagles och inte bara i "ett bra senior avancerat lag". Man söker ju till ett lag för att man tilltalas av den stilen, personerna, coachen eller nåt annat. Eller som kanske i vårt fall: för att man vill tävla i landslaget med allt vad det innebär.

Korta versionen på svar: Jag har flera gånger tagit in personer som sökt till både oss och Dragons. :)

Fortsättning följer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0