Om mig - Sara A



Jag tänkte börja med en bild som beskriver mig väldigt väl - kreativ (har byggt hyllan själv) och tävlingsinriktad.

År 1997 började jag med gymnastik. Jag sökte till AG, fick svaret att jag var duktigast av alla, men att jag var för gammal (jag var åtta år, men de ville bara ta in sex- och sjuåringar). Så jag började träna i en sliten gympasal en gång i veckan. Tränaren såg snabbt att jag hade talang och flyttade upp mig i UT Yngre, där jag sedan flyttades vidare till ungdomstruppen och juniortruppen. Plötsligt tränade jag 16 timmar i veckan, tävlade Ungdoms-SM och Junior-SM samt åkte utomlands på världsgymnastrada. Har många fina minnen från den tiden <3

I slutet på 2003 bestämde jag mig för att sluta med gymnastiken och enbart satsa på simhoppningen som jag börjat med tidigare samma år. Det började bra, en förstaplats på min första simhoppstävling, med ett motstånd på närmare 40 hoppare. Därefter trillade pokalerna från klubbmästerskap in och jag tog även medaljer på en del andra tävlingar. År 2007 åkte jag iväg som utbytesstudent till USA, där jag även tränade simhopp för North Carolina Diving Academy. Vi tränade tre och en halv timma om dagen och hade en styrketränare, konditionstränare, dietist och simhoppstränare samt teknisk utrustning till vår hjälp. Jag utvecklades sjukt mkt under mitt år i USA och placerade mig som femte bästa high school hopparen i NC (efter två av mina lagkamrater) och fick chansen att hoppa mot olympiska hoppare på en tävling i Canada. Tyvärr så tappade jag intresset för sporten ett år efter jag kommit hem och slutade i och med det.

Intresset för cheerleading fick jag i USA, men hade inte tid att vara med i skollaget på grund av simhoppet. I maj förra året lärde jag känna Nadia och fick reda på att hon höll på med cheerleading. Jag följde med på en av hennes träningar och sen var jag fast. Förra året, mitt fösta år, tävlade jag med Tom Cats, Uppsalas fortsättningslag, som kom etta på DM och fyra på RM (grämer mig fortfarande över detta =P).

Idag är jag internationellt licenserad personlig tränare, jobbar i vanliga fall som badvakt på Fyrishov i Uppsala, men är just nu sjukskriven som ett resultat av min knäskada. På grund av den har jag återigen börjat plugga och och läser nu företagsekonomi vid Uppsala Universitet. Men bäst av allt, jag är en del av det fantastiska laget EAGLES!



Här är ett klipp på första gången jag försökte skruva på åtta år.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha vadå grämer, trodde TC seriöst att ni skulle vinna eller? :P

2011-09-18 @ 21:17:14
Postat av: Sara A

Haha, nä, men hatar att komma fyra, har hänt alldeles för många gånger =P

2011-09-18 @ 21:45:04
Postat av: Ida

Haha

2011-09-18 @ 23:38:06
URL: http://youbetterwork.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kan va bra att tro på sig själv och sitt lag när man ska tävla. Visa lite respekt och väx upp

2011-09-21 @ 01:54:40
Postat av: Sara A

Jag trodde på TC och att vi hade en chans att komma trea, men inte vinna. Det var väl GCO som vann (?) och de var i en klass för sig.

Jag är "in it to win it" alltid, oavsett om jag tävlar individuellt eller i lag, därför blev jag självklart besviken när vi kom fyra =D

2011-09-21 @ 23:18:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0