Om mig - Coach K.

Jag började med cheer våren 1992. Just det - många av er var inte ens födda då (hemska tanke)! När jag började hette vi Dynamites men när min tränare, tillika svägerska, startade eget ville vi vara systerföreningar med Dynamites men skapa eget namn. Resultatet blev att vi behöll "mites" men la till Power. Powermites. När vi, efter vår första resa till USA 1996, insåg att "mites" betydde typ kvalster, så ville vi byta. Power Cheer & Dance bildades strax efter det. Och resten är historia...

På min tid fanns minsann bara "avancerade" klassen så det är allt jag nånsin kört. Junior mitt på Stockholms stadion 1993. Både jr och sr 1994 (då vi började tävla inomhus) och sen jr igen i några år för att sen köra sista 5 åren som sr. Synd (eller tur?) att youtube inte fanns på den tiden. Jag hade velat se några av tävlingarna igen.

Anyhow. Jag ska inte berätta mitt livs historia. 1995 började jag träna Eagles och sen dess är mitt liv komplett. Jag har tränat dem från miniorer till seniorer, från nybörjare till landslag. Inget minne är mindre värt än något annat, men det som gjort mig mest berörd av allt, so far, är VM-resan. Hela grejen. Bronset, givetvis! Men bara grejen att vi kom iväg. Att vi fick vår resa. Fick representera Sverige. Guld värt.

Och i år kör vi igen. Ingen är mer peppad än jag!

Min sista tävling som aktiv i Power Cheer Sharks. EM 2002.


Kommentarer
Postat av: Mindy

fett snygg, du ser exakt likadan ut nu :)

2011-09-08 @ 22:17:20
Postat av: Ida

92 var ett bra år det!

2011-09-08 @ 23:18:57
URL: http://youbetterwork.blogg.se/
Postat av: Melissa

Jordens bästaste människa i hela vida världen! <3

2011-09-08 @ 23:32:40
URL: http://meliros.wordpress.com
Postat av: Miras

Lite tårar på väg till jobbet då.

2011-09-09 @ 07:05:46
Postat av: Coach K

Asch. Gullos. <3

2011-09-09 @ 08:26:02
URL: http://nationalchamps.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad roligt att höra om starten, en av mina kollegor var även hon med i Powermites och har berättat för mig om den USA- resan. När det gick upp vad namnet betydde ^^



Men det blev väl inte Power kort därefter? Har jag fått allt om bakfoten när jag har fattat det som att HCE satt ihop med Power som Powermites och sedan blev dem båda två separata föreningar?

2011-09-09 @ 09:10:44
Postat av: Coach K

Nej det dröjde några år innan vi bytte namn. 2002 tror jag det var. Och det stämmer att det som idag är HCE tidigare tillhörde vår förening. Men det kändes som att mitt inlägg skulle bli aaalldeles för långt om man drog hela historien. :)

2011-09-09 @ 09:22:51
Postat av: Annelie ex shark

tror att jag kan ha några av dom tävlingarna du var med i på gamla dar, på videoband dock inget avancerat :).....återkommer när jag kollat upp det

2011-09-10 @ 17:29:19
Postat av: Liz

Kunde inte låta bli att skriva. Ja filmbevis finns, även fast youtube inte fanns ; )

2011-11-14 @ 21:14:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0